Keratokonus
Gözün en önde bulunan kornea (saydam tabakasında) ilerleyici incelme ve sivrileşmeyle giden hastalığıdır.
Keratokonus hastaları çoğu kez gözlük ile de net göremezler korneadaki bu şekil değişikliği kişiden kişiye farklılık gösterebilir. Bazen ömür boyu sessiz kalır bazende çok kısa bir süre içinde kornea nakline kadar gidebilir.
Hasta bazen keratokonus olduğundan haberi dahi yoktur lazer olmak için geldiğinde yapılan tetkikler sonucunda hastalığını öğrenebilir ve bu durumdaki hastaya asla lazer tedavisi uygulanmamalıdır.

• TEDAVİ YÖNTEMLERİ
• En iyi görme yarısert kontakt lenslerle elde edilir.
• Keratokonus tedavisinde uygulanan lensler seçimi zor lenslerdir, sabır ister.
• Ancak kişi bazen bu lensleride kullanmak istemediğinde ve de hastalığının ileri döneminde değilse kornea içi halka uygulaması iyi bir alternatif olabilir.
• Kornea içine lokal anestezi ile femtosecond lazer ile saniyeler içinde açılan kanallara intrakorneal halkalar (intacs, keraring) yerleştirilir.
• Bu halkalar mevcut refraksiyon kusurunu bir miktar azaltarak hastanın daha iyi bir görüşe kavuşmasını sağlar.

Keratokonusda en son yapılacak olanda hastalığın ilerleyen dönemlerinde kornea nakli yapmaktır. Kornea naklinde yapılan, bozulmuş olan kornea tabakası sağlam kornea dokusu ile değiştirilir.

Hastalığın Belirtileri
• Erken dönemde şikayetler,
• Devamlı değişen gözlük numaraları,
• İlerleyen miyopi ve astigmat,
• Gözlüğe rağmen düşük görme düzeyi,
Bu dönemdeki hastaların birçoğuna ancak Topografi, Pentacam gibi özel tetkikler ile teşhis konulabilinir.
Gözleri fazla ovalamak ,alerjikkonjonktivitlerde hastalığın ilerlemesende etken rol oynar. Genetik geçiş önemli bir faktördür.

Yeni tedavi Metodları

• Keratokonus tedavisinde yukarda saydığımız tedaviler dışında son yıllarda oldukça sık kullanılan Cross-Link tedavisi hastaya oldukça fayda sağlamaktadır ve şimdiki tedavi seçenekleri arasında alternatifi yok gibi görünmektedir.
• Bu tedavide,
• Riboflavinin UV ışığı ile uygulanması Korneada güçlendirici etki yapmaktadır.
• Cross-link uygulamalarından sonra da Topolaser ile uygun gözlere lazer yapılarak daha iyi bir görme sağlanmaya çalışılır.
Maalesef çok ileri keratokonuslarda ise keratoplasti tek çözüm gibi durmaktadır.